Každý den pracujeme s mnoha dokumenty, někdy se k nim chceme připojit přes telefon, jindy přes tablet, notebook či stolní počítač. Kam ale uložit dokumenty, aby k nim byl přístup kdykoliv a odkudkoliv? Pro tyto případy existují internetové služby založené na sdílení diskového prostoru velkého množství serverů, mluvíme tu o cloudovém řešení. Pro běžné uživatele je celkem nepodstatné vědět, jak taková věc funguje. Hlavně, že nám umožňuje jednoduše sdílet naše data a přistupovat k nim online. Mezi nejpoužívanější služby, které lze pro tyto účely využívat, patří Dropbox, OneDrive a Google Drive. Výhodou je, že poměrně velkou část prostoru můžete získat zdarma a navíc velikost místa navyšovat např. pomocí instalací příslušného softwaru, získávání uživatelů apod. Pokud vám návod pomohl, staňte se fanoušky na Facebooku a doporučte tyto stránky vašim známým, může se jim také hodit.

1. Dropbox

Základní velikost zdarma: 2 GB

Můžete si nainstalovat software do počítače či do telefonu/tabletu přes mobilní aplikaci.

Velikost dostupného prostoru zdarma lze navyšovat např.:

  • získáváním uživatelů přes doporučující odkaz
  • instalací na některé telefony (např. HTC)
  • instalací do více počítačů
  • instalací doplňkových aplikací na mobilní zařízení (Carousel – 1 GB, Mailbox – 3 GB)
  • při registraci přes IT Lektora získáte navíc 500 MB (je nutná instalace na PC)

Dropbox

2. OneDrive

Základní velikost zdarma: 15 GB

Spojeno s Microsoft Office, je tu tedy možno ukládat přímo dokumenty z Excelu, Wordu atd.

Velikost dostupného prostoru zdarma lze navyšovat např.:

  • získáváním uživatelů přes doporučující odkaz
  • při registraci přes IT Lektora získáte navíc 500 MB

OneDrive

3. Google Drive

Základní velikost zdarma: 15 GB

Spojeno s účtem Google, máte v něm tedy mail, dokumenty, fotky na Google+.

1 komentář

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *