Stalo se vám, že jste byli zvyklí ukládat došlé zprávy či přílohy v Outlooku do formátu PDF, ale najednou už v nové verzi nevíte jak na to? Pojďme se tedy společně podívat na to, jak uložit poštu do PDF v Outlooku 2013. Pokud vám tento návod pomůže, budu rád, když jej doporučíte svým známým a dáte like na Facebooku.

Klasická nabídka ve volbě Soubor > Uložit jako v otevřené e-mailové zprávě volbu PDF nenabízí. Existuje ale řešení, které umí zprávu uložit do PDF přes její vytištění. K tomu je ale nutné mít nainstalovanou PDF tiskárnu. Níže najdete fungující postup.

Instalace PDF tiskárny

Stolní tiskárny jsou fyzická zařízení (hardware), která jen propojíte s počítačem a dokument vytisknete na papír. PDF tiskárna je pouze virtuální nástroj (software), který dokument připraví k tisku uložením do souboru PDF.

Existuje mnoho programů, které simulují tisk pomocí PDF tiskárny, stačí si je vyhledat přes váš oblíbený vyhledávač, s klíčovým slovem třeba „pdf printer„.


Pro tento případ jsem použil nástroj Win2PDF, ten v základní verzi zdarma stačí. Odkaz ke stažení je zde. Po jeho nainstalování vznikne v seznamu zařízení počítače ikona Win2PDF.

Seznam zařízení

Seznam zařízení

Uložení emailu do PDF

Jakmile máme nainstalovanou PDF tiskárnu, je možné skrze ni vytisknout zprávu z Outlooku do souboru. Postup je následující:

  1. Otevřeme zprávu v Outlooku, kterou chceme uložit.
  2. Zvolíme příkaz Soubor > Vytisknout.
  3. Nastavíme výstupní tiskárnu na Win2PDF.
  4. Přes tlačítko Možnosti tisku lze nastavit např. uložení i všech příloh zprávy.
  5. Stikneme tlačítko Tisk.
  6. Objeví se dialogové okno pro uložení do PDF souboru, nastavíme jméno a cílový adresář.

Zpráva se nyní nevytiskne na klasický papír, ale bude uložená do PDF souboru na zvolené místo.

Vytištění do PDF

Vytištění do PDF

1 komentář

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *