Při propojování aplikací Microsoft Office se často využívá zkopírování tabulky z Excelu do PowerPointu či Wordu. Obvykle by lidé využili nejjednodušší cestu, tedy přes klávesové zkratky CTRL+C (kopírovat) a CTRL+V (vložit). Takový postup ale nemusí vložit tabulku v požadovaném formátu. Podívejte se v tomto článku na metody, které uživateli otevřou více možností kopírování tabulek. Pokud vám tento článek pomohl, staňte se fanoušky na Facebooku a doporučte tyto stránky vašim známým, může se jim také hodit.

Klasické kopírování

Pro kopírování tabulky mezi otevřenými soubory je nejrychlejší následovat tento postup:

  1. Označit zdrojovu tabulku v Excelu.
  2. Stisknout klávesy CTRL+C.
  3. V cílovém souboru ve Wordu / PowerPointu stisknout klávesy CTRL+V.

Analogicky se dají využít ikony Kopírovat a vložit na kartě Domů nebo v místní nabídce pravého tlačítka myši. Takový postup ale tabulku vloží v jistém výchozím formátu, který nemusí splnit náš požadavek.

Můžeme rozlišovat mezi třemi typy vložené tabulky:

  • Tabulka typu PowerPoint/Word
    • výchozí typ při použití příkazu CTRL+C a CTRL+V
    • nepodporuje funkce Excelu a nemusí zachovat stejnou podobu formátování
    • při změně velikosti nemění proporce písma (tento problém se dá obejít změnou velikosti s podržením klávesy Shift)
    • je možné editovat data i vzhled
  • Tabulka typu Excel
    • podporuje stejné funkce jako Excel
    • jedná se o vnořený objekt Excelu
    • aktivuje se 2x poklepáním do vložené tabulky
    • je možné mimo jiné editovat data i vzhled
  • Tabulka v podobě obrázku
    • nepodporuje změnu formátu ani hodnot
    • vypadá stejně jako v originální podobě v Excelu

Poslední dva zmiňované typy vkládané tabulky lze vybrat volbou Vložit > Vložit jinak v cílovém souboru (obr. 1).

Poznámka: Přečtěte si více informací o dalších funkcích metody Vložit jinak v Excelu.

Možnosti Vložit jinak

1. PowerPoint – Možnosti Vložit jinak

Pokud vás zaujala na obr. 1 možnost Vložit propojení, jedná se o metodu vložení tabulky s odkazem na původní soubor. Znamená to, že pokud v původním souboru Excelu provedeme změnu v kopírované tabulce, změna se aktualizuje do cílového souboru ve Wordu/Powerpointu. Více o všech těchto metodách se dovíte na kurzech.

Kopírování jako při tisku

Při použití metody Vložit jinak > Obrázek se z tabulky, která nemá nastavené ohraničení, světlá mřížka v cílovém souboru stejně zobrazí. Stejně tak se zobrazí např. indikátory vložených komentářů v podobě červených trojúhelníků v rohu buněk. Tyto indikátory se zobrazí i v případě, že mřížku před zkopírováním zneviditelníte příkazem Zobrazení > Mřížka (více ve videonávodu o Zmizení mřížky).

Kopírovat jako obrázek

2. Excel – Kopírovat jako obrázek

Aby se ve zkopírované tabulce v podobě obrázku nezobrazovala ani netisknutelná mřížka, ani indikátory komentářů, použijte následující postup:

  1. Označte zdrojovou tabulku v Excelu.
  2. Zvolte příkaz Domů > Kopírovat > Kopírovat jako obrázek (obr. 2).
  3. V dalším okně vyberte Vzhled > Jako při tisku (obr. 3).
  4. V cílovém souboru stiskněte klávesy CTRL+V nebo ikonu Domů > Vložit.
Kopírovat jako při tisku

3. Excel Kopírovat jako při tisku

1 komentář

  1. ivo

    Chci poděkovat za tipy, velmi pomohlo. Mam prosbu o radu – z excelu do worldu chci zkopírovat data (oblast cca 18000 řádků / 3 sloupce) a tyto následně ve worldu (rozložení stránky) rozdělit do 3-4 sloupců. Velmi ocením pomoc, děkuji.

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *